Köy Adı Yanlışlığı Düzeltildi


***
021 - Köy Adı Yanlışlığı Düzeltildi

TÜİK Kendini Tanıttı


Türkiye İstatistik Kurumunun kısa adı TÜİK tir. Türkiye İstatistik Kurumu Adana Bölge Müdürü Durmuş Ali ŞAHİN, 09.02.2013 Cumartesi günü Çukurova Üniversitesi Ramazanoğlu Konağı Kültür Merkezinde "Ülkemizde ve Adana'da Resmi İstatistikler" konulu söyleşide kurumunu tanıttı. Katılımcı olarak bende oradaydım.

              Ben istatistik eğitimi almadım ama kendi kurumumda ve dalımda uzun yıllar istatistik çalışması yaptım. İstatistik gerçekten zihin yorucu ama o kadarda hoş bir çalışmadır.

              TÜİK Adana Bölge Müdürü Durmuş Ali ŞAHİN istatistikçilerin dünyaya bakış açısının farklı ve gerçekçi olduğunu vurgulayarak "İstatistik denince akla önce bilgi geliyor. Küreselleşen dünyada kesinlikle doğru ve güncel istatistiki bilgiye ihtiyaç vardır" diyor.

              TÜİK'in, Türkiye'nin resmi istatistiklere olan ihtiyaçlarını belirlemekte, bu doğrultuda da gereken çalışmaları yapmaktadır. Diğer kurumlar tarafından resmi olarak yapılan istatistiklerin koordinasyonu ve kullanıcıya erişiminin de TÜİK tarafından sağlandığını söyledi.

              Ürettiğimiz istatistiklerin karşısında kullanıcısının olmasına özen gösteriyoruz. Çalışmaların güvenilir olması gerekiyor. Eskiden istatistiklerin yalan ve yanlışlığı konusunda yanlış yargılar vardı. Biz o kavramı unutturmaya çalışıyoruz. Çünkü bütün ürettiğimiz istatistiklerin karşılaştırılabilir olması için özen gösteriyoruz. Bir istatistik, tek başına bir anlam ifade etmez. Gerek yurt içinde gerekse de yurt dışında yapılan istatistiklerle karşılaştırılabilir olursa anlamlıdır. İstatistiklerin güncel olmasına özen gösterdiklerini belirtti.

             Yaptığı söyleşide TÜİK hakkında katılımcılara güzel bilgiler verdi. Konuşma sonunda da katılımcıların sorularını cevapladı.

             Konuşma sonrası bahçede köyümüzle ilgili sohbet ettim. 

             Köyümüz Gölkaya ile ilgili daha önce yaptığım çalışmalara bir avantaj olarak istatistiki bilgiler sordum. Öncelikle sorumun başında Gölkaya köy nüfusuna kayıtlı Karataş ilçesi, Adana ve diğer illerde yaşayan köylülerimizin sayısal olarak nüfusunu talep ettim.

            Talebimin karşılığında Adana'nın ve Karataş ilçesinin Gölkaya adında bir köyü olmadığını söyledi.

            Bunun üzerine köyümüzün eski adları Feriziye, Fevziye, Feyziye'yi sıraladım. Bunların kaydına da rastlanmadı. 

            En sonda İnternet kayıtlarında yanlış yazılan Gölyaka ismini söyledim. Gölyaka vardı ama istatistik kaydı yoktu.

            Ancak net cevap için mesai günü ve saatinde TÜİK Bölge Müdürlüğüne gitmemi söylediler.

           14 Şubat 2013 günü TÜİK Bölge Müdürlüğüne gittim ve ilgili memur ile görüşme yaptım. Kayıtları incelediğinde bilgisayar ve İnternet kayıtlarında köyümüzün adı Gölyaka olarak geçiyordu. İsim yanlışlığı Karataş'tan başlamış olduğu anlaşıldı. Böyle olunca bilgi kaydı da çıkmadı.

          2012 Yılına kadar köyümüzün adı Gölyaka olarak geçmiştir.

           14 Şubat 2013 Günü yaptığım müracaat üzerine yapılan çalışma sonucu 2012 yılı itibarı ile köyümüzün resmi adı olan Gölkaya düzeltmesi yapılmıştır. 

          Hayırlı olsun kayıtlarda köyümüzün adı artık Gölkaya’dır. 

           MAP harita üzerinde düzeltmenin ise Kaymakamlık veya Belediyenin girişim yapması gerektiği bildirilmişti. 14 Şubat 2013

         
                                                                                                                İsa BEÇİK

Sabırlı, sağlıklı, eğitimli ve doğru iletişimli kalınız. 
                                             ***

"Not eklendi;

MAP haritada "Hayat Eve Sığar" uygulamasında salgın hastalıkla ilgili istatistiki inceleme yaparken haritada Gölyaka geçen köy ismi, Gölkaya olarak düzeltilmiş halini bu gün fark ettim ve görünce sevindim. 20.04.2021"



Gölkaya MAP harita 20.04.2021 tarihinde ekledim.

Gölkaya MAP harita 20.04.2021 tarihinde ekledim. Bu haritada kapı köyünde Bozdoğan da görünüyor. Buranın atamıza ait Bozdoğan yurdu olarak anlatmıştık.

Gölkaya MAP harita 20.04.2021 tarihinde ekledim.

Gölkaya MAP harita 20.04.2021 tarihinde ekledim.








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zeytinyağlı Yiyemem Türküsünün Hikayesi

Memleket Sevdamız

Yüreğir Ovası Aşiretleri