Köyde Diğer Sülaleler Ve Ortak Konular




014 - Köyde Diğer Sülaleler Ve Ortak Konular


Bu bölümde diğer sülalelerin soyadları veya şöhretlerini kısaca yazacağım. Köy ile ilgili sadece ortak konuları paylaşacağım.

Köy içinde yer hisselerinden anlaşılacağı gibi; 

Postacılar,  Soydan, Olga, Şentürk (Çottunlar), Kartop, Bozdoğan, Aslan, Yavuz, Kadir Aydın eşi Ayşe'den, Şıh Nebi Kaplan eşi Asiye'den, Pılan, Güngör, Mutlular, Sayınlar, Ahmetçioğlu, Oğlakçılar, Gül, Sofu Ahmet, Sabır Ömer (Omar), Işık, Yeşil, Beçoğlulları, Buldurlar,  Kürkçüoğlu, Kaplan, Başçılar, Kara, Kanver, Uluğ, Maraşlıoğlu, Altıparmak, Aydınlar, Can, Batmaz, Demirci, Alasırtlar da yer hisselerine bakıldığında zincirleme akrabalık bağı görülmektedir. (Unuttuklarım varsa ekleriz)

Bu isimlerin-unvanların dışında, ailenin kız çocuğu olup gelin gittikten sonra soyadı değişen ve köyde kimsesi olmayan unutulmuş sülaleler var. Bu bilgileri sosyal medyada paylaştığımda tanımadığım birçok köylüm ve akrabam, mesaj atarak veya arayarak diyaloğumuz oldu. 

Gelen bu bilgilere dikkat ettim; "rahmetli anneannem, anneme anlatmış" şeklinde konuşmaları ile karşılaştım. Anlatan rahmetli olmuş. Dinleyen çocuktu büyümüş, anlatılandan aklında kalanı biliyor. Yani bilgiler eksik ve yarım kalmış. Var olan bilgilerin doğru olduğunu anladım.

Köyümüzün emektarı ve yaşlılarımızın hatırlayacağı; Güllü Cici nine, Pütçüzala nine, Emiş nine, Karalale ve Mevlit gibi mütevazı ailelerde vardı.

Dedem Ömer Beçik'in teyzem kızı dediği; Tuzla köyünden (Çolak) Ahmet Merkezli, eşi Cennet Merkezli'nin köyümüzden, Öğretmen Mehmet ve Sülayman amcanın halası olduğunu Duran Aslan ağabeyden öğrendim. Bu aile o zaman Adana da ikamet ediyormuş. Ahmet Merkezli buğday tüccarıymış. Amca oğlu Yusuf, Erol ağbeyim ve ben evlerinde kaldık. Kız kardeşim Cennetin ismide haladan alınmış diyor Duran Aslan ağabeyimiz. 

O yıllarda köyümüzden de işi icabı Adana ya gidenler mutlaka bu aileye uğrayıp, yardım görürler ve misafir olurlarmış.

Cennet Merkezli'nin aslı Karataş Çotlu köyünden gelin gitmiş olduğunu aile büyüklerimden öğrenmiştim. İsmail KÜRKÇÜOĞLU ve köyümüzden Kaldırım köyüne göç giden Sofu Ahmet'in de halasıdır. Sofu Ahmet, Üzeyir Sayın ağabeyin dayısı olduğunuda Duran Aslan Ağabeyden öğrendim. 

Sofu Ahmet'in mülkiyet hisse paylaşımına bakıldığında Çottunlarla da yakın akrabalık bağı var, ama geniş bilgiye ulaşamadım.

Havana Başçı ebenin annesi Cennet, babası Çilingir Ömer; Çilingir Ömer, Postacı Süleyman'ın babası Derviş (Dede) Çavuş dolaysı ile amca çocuğudur. Havana ebe, Hacı Yusuf Bozdoğan’ın halası oğludur. Havana ebe; Ahmet Uluğ, Gülistan ve Asiye nine kardeştirler. Helim dede annesi - babası öldükten sonra halası Cennet emzirmiş, ayrıca sütkardeşi olmuşlardır.

Yukarıda bahsettiğim dedem Ömer Beçik'in teyzem kızı dediği Cennet ile Havana ebenin annesi Cennet ayrı kişilerdir. Bir de Halil Kısacıklar da Cennet (Kısacık) vardır. Bu da Havana ebeden dolayı akrabadır. Yani büyüklerimizde üç ayrı Cennet ismi vardır. 01.01.2012

Not; Bilgilerde eksik, fazlalık ve yanlış varsa düzeltiriz.
                                                                                                      
İsa BEÇİK

Sabırlı, sağlıklı, eğitimli ve doğru iletişimli kalınız. 


Bir gurup Gölkaya'lı Fotoğraf İsa Beçik arşivinden.
*
Soldan ayakta Ali Aydın, ikinci Embiya KAPLAN, üçüncü Osman Hayri Buldur, dördüncü A. Ramazan Başçı, Kısa görülen şapkalı Demirci Ali, Sakallı Hacı Osman Kara (Kurtuluş Savaşı Gazisi), yanında Rıfat BAŞÇI, sonda Cabbar ULUĞ. Sağ başta oturan şapkalı Hacı Osman CAN, diğerlerini hatırlayamadım. Dikkat ederseniz ellerinde birkaç gazete var. Ben Ortaokulu Karataş'a günlük gidip gelerek okudum. O zaman gazeteleri bana aldırırlar dı ve bazen kahvede onlara sesli okurdum. Yani okuturlar dı. Son Havadis, Akşam, Ulus, Kelebek, bazan Yeni Adana ve sonraları Tercüman gazetesi aldırırlardı. Gazeteyi bana okuturlardı. Herhalde o okumanın faydasını görmüşümdür.  Allah geçmişlerimizi rahmet etsin hayatta olanlarımızdan razı olsun. İlginize teşekkür ederim. Yıl 1968


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zeytinyağlı Yiyemem Türküsünün Hikayesi

Memleket Sevdamız

Yüreğir Ovası Aşiretleri