Herkesin Güzel Bir Yaşam Hikayesi Vardır




018 - Herkesin Güzel Bir Yaşam Hikayesi Vardır


Bu sayfaya kadar Gölkaya'dan anlattıklarımız sekiz kuşak öncesine kadar uzanmaktadır. Resmi olmayan bilgilere göre 1700 yılına dayanmaktadır.

Daha eski kayıtlar temin edilebilir. Ancak; Köyümüz daha önce Seyhan Vilayetine bağlı iken, İskele köyü 1928 yılında nahiye, 1957 yılında da Karataş adı ile ilçe olmuştur. O zaman kayıtlar Osmanlıca olduğundan araştırmada maddi ve manevi külfet vardır.

Kendi ailemin şeceresini çıkartmak için 1984 yılında bir vesile çalışmaya başladım. Bu çalışmada köyümüz ve akrabayı taallukat ile ilgili bilgiler karşıma çıktı. Bu bilgileri bir dosyada düzenli olmazsa da topladım ve sizlerle paylaşıyorum.

Teknolojinin gelişmesinden de yararlanarak, 03 Nisan 2008 Tarihinde de resmi nüfus kütüğümü çıkarttım. Resmi kayıtlara göre benim 333, aynı tarihte eşimin 370, resmi kayıtlara göre toplam 703 nüfusumuz vardır. 

Bilmeyenler için yazıyorum eşimle aynı köylüyüz. Kayıtları ayrı çıkarttım, bir kaç akraba evliliği dışında çift kayıt da yoktur.

Burada şunu da belirtmek istiyorum, gelin gidenlerimizin kaydı var ama eşi ve çocuklarının kaydı yoktur. Bir de kan bağından akraba olduğunu bildiğimiz halde, kendilerinin yaptırdığı resmi olarak kayıt değişikliği nedeniyle çıkarttığım kayıtta hiç görünmeyen aileler vardır. Bunları da göz önüne alıp hesap yaptığımız zaman nüfusumuz elbette ki 3000 in üzerine çıkmaktadır. Bu rakam çoğunlukta  Gölkaya'yı kapsamaktadır. Çünkü Gölkaya'da yabancı yoktur ve hepsi akrabadır.

Böylece yoğun çalışmam olmazsa da fırsatları değerlendirerek mevcut şartlarda yeterli bilgileri elde ettiğimi sanıyorum. Bu çalışmada örf, adet, gelenek, görenek kültürümüz ile köyümüze ait diğer bilgilerde ortaya çıktı. 

Belki daha çok bilgiye sahip olanlarımız vardır ama ben ulaşamadım.

Birlik ve beraberlik içerisinde, bilgi alış verişi yapılarak daha güzel çalışmalar ortaya çıkacaktır. Çünkü herkesin güzel bir yaşam hikayesi vardır. 

Bu birlikteliği yapabilmek için 2004 yılında köyümüz ile ilgili dernek kurmayı düşündüm. Maksat dernekte buluşup kaynaşmak, yüz yüze görüşmek, bilgi alış verişi yapmak, bir ve birlik olmak amacımızdı. 

İftira, yalan ve dedikoduya yenik düştüm. Demekki daha iyi bilenler varmış ben başaramadım ve olmadı.

Köy derneğinden vaz geçtikten sonra Adana'da üç ayrı dernek üyeliği, bir vakıf, bir birlik üyeliğim oldu. Üyeliklerim devam etmektedir. Bir dernekte 9 yıl yönetim kurulu üyesi olarak hizmet verdim

Ayrıca Adana Büyükşehir Kent Konseyi Genel Kurul Üyeliğine seçildim.

Aylık yayın yapan bir dergide ve değişik zamanlarda üç ayrı gazetelerde amatör yazılarım çıktı.

Ben edebiyatçı değilim ama köyümüzde gördüğüm kültür boşlığunu doldurmak, birliği sağlamak için bu çalışmayı yaptım. 

Diyorum ki yeni nesil, yeni kuşak gençlerimizin gayretli çalışmasıyla daha güzel ve anlaşılır sayfa yapabileceğine inanıyorum. 01.01.2012
                                                                                                     İsa BEÇİK

Sabırlı, sağlıklı, eğitimli ve doğru iletişimli kalınız. 

Rahmetli Cıngır Ebe anlatıyor bende not alıyordum. Her konuşmamızda çocukları çağırır dinleyin derdi. 1984

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zeytinyağlı Yiyemem Türküsünün Hikayesi

Memleket Sevdamız

Yüreğir Ovası Aşiretleri