Hacı Ali'nin (Tekoğalan) Yedi Kızı

*
011 - Hacı Ali'nin (Tekoğalan) Yedi Kızı


            Edindiğimiz bilgilerde Köyün kurucusu Hacı Ali (Tekoğlan); Ümmügülsüm isimli hanım ile evli ve bu evlilikten yedi kızı vardır. Ailesi ile birlikte, kendisi ve eşinin bazı yakınlarıyla köyümüze gelmiş ve yerleşmiştir. Bu günkü haliyle köyümüzün kurucusudur.

           Hacı Ali (Tekoğlan) ın kızlarından üç tanesi köyümüzde Hasan Dede (Buldur) ile evlenmiş. Hasan Dedenin evlendiği ölünce, diğerini, o da ölünce üçüncüsünü almıştır. 


Hacı Ali ağanın kızlarından biri de, Çakırören köyünde Mehmet Çavuşun ninesidir. 

           Rahime isimli diğer bir kızı, Terliksiz köyünde Kahyalarda evli iken daha sonra eşinin ölmesi ile Rahime, Çimeli köyünde ikinci evliliğini yapmıştır. Terliksiz ve Çimeli köyünde iki evlilikten de çocukları varmış. Bazı isim ve lakaplar öğrendim ama kesin olmadığı için yazmadım.

Hacı Ali ağanın Selver isimli kızı da, Kadirli'de Savranlarda, kardeşinin oğlu ile evlidir.

            Diğer kızı da; Hacı Ali ve Ümmügülsüm den olma doğum 1856 - ölüm 1912 Fatma (Beçoğlu) da, İbrahim ve Emine oğlu Çotlu 1848 doğumlu – ölüm 1909 Bekir (Beçoğlu) ile evlenmiştir. 

Fatma ve Bekir (Beçoğlu) evliliğinden Mehmet, Meryem, Ömer, Ümmügülsüm ve Döndü isimli iki erkek, üç kız ile toplam beş çocuk vardır. 

            Bekir (Beçoğlu) bu evliliğinden sonra köyde Elif Ağa olarak tanınan Elif (Oğlakçı) ile ikinci evliliğini yapmıştır.  

Elif (Oğlakçı) ve Bekir (Beçoğlu) evliliğinden de üç kızı vardır. Ancak isimleri ile nereye gelin gittiklerini ve kim olduklarıyla ilgili bilgi var ama yeterli olmadığı için kesin diyemiyorum. İsimleri kayıtlara geçmedim.

Gölkaya Yamanlar Taşköprü yanında büyük mezarlıkta Bebeli yol üzerindeki mezarlarını yaptırıp kitabelerini yazdırdım. 

Sayfayı hazırlayıp, sosyal medyada bu mezarların fotoğrafını paylaştıktan sonra bu konu ile ilgili bilgileri çevremizden paylaşanlar oldu. Bir kısmı ile telefonla görüştüm.

Hacı Ali'nin (Tekoğlan) ve Bekir ile Elif'in kendi ataları olduğunu söyleyenler de oldu. Bu söylemler büyüklerimizden dinlediğim bendeki bazı bilgileri doğruladı.

 Böylece bir kızı Kaldırım köyünde, biride yine o tarafta çevre köylerden birinde olduğu, diğerinin ise Misis'te olduğunu anladım. Bazı bilgiler doğrulanıyordu ama beni arayanlarla yüz yüze görüşmek nasip olmadı. 

Bekir ile Elif'in kızlarından birinin Kaldırım beldesinde olduğu kesin gibi, çünkü sayfamızdaki bazı bilgiler örtüşüyordu. Büyüklerimizden birinin anlattığı efsanenin gerçek olduğunu anladım. Bu bilgiyi köy hikayesinde ayrıca yazdım. 

Köyümüz ile ilgili bilgi toplayıp derlemeye başladığım zaman, yaşlılarımızdan konuşup görüştüklerim bana Bekir ile Elif'in aşkını anlattılar. Bu aşk gelişmesi hikayesini de ayıca yazdım. 01.01.2012
              
                                                                                             İsa BEÇİK 

Sabırlı, sağlıklı, eğitimli ve doğru iletişimli kalınız. 

Fotoğraf, köyümüzün kurucusu Hacı Ali ağanın kabridir.

Gölkaya köyü kurucusu Hacı Ali (Tekoğlan) ve eşi Ümmügülsüm, kızı Fatma ve damadı Bekir (Beçoğlu) nun kabirlerinin düzenlenmiş hali.

Gölkaya köyü kurucusu Hacı Ali (Tekoğlan) ve eşi Ümmügülsüm, kızı Fatma ve damadı Bekir (Beçoğlu) nun kabirlerinin düzenlenmiş hali.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Zeytinyağlı Yiyemem Türküsünün Hikayesi

Memleket Sevdamız

Yüreğir Ovası Aşiretleri